Podczas kryzysu właściciele samochodów potrzebują możliwości tanich oraz skutecznych. Zastanawiają się, czy w silniku wysokoprężnym sprawdzi się gaz LPG. Pisząc się na taką zmianę, trzeba rozważyć korzyści. One zaś bywają niższe od zakładanych.

Paliwo gazowe w dieslu

Użycie gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym nie jest nowością. Mieszkańcy Australii od wielu lat stosują taką technologię w autach użytkowych. To rozwiązanie działa najlepiej w podobnych maszynach.

W naszym kraju instalacja gazowa do diesla kusi zatem zwłaszcza przedsiębiorstwa mające auta ciężarowe albo autobusy.W samochodach osobowych odznaczających się niskim przebiegiem gaz zainstalowany w jednostce wysokoprężnej zwraca się dość opornie.

Trzy rodzaje instalacji LPG dla silnika typu diesel

Wykorzystanie w dieslu paliwa LPG praktycznie nigdy nie przesądza pracy motoru wyłącznie na gazie ziemnym. Co prawda istnieje podobna opcja, proponowana poprzez tak zwany program jedno paliwo, ale wiąże się ona z potrzebą przeróbki całego silnika.

Drugie rozwiązanie to program dwa paliwa: wewnątrz komory spalania wtryskuje się ropę i LPG. Podczas takiej instalacji wymagane jest wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej.

Ostatnia możliwość, czyli diesel gaz, cechuje się niższymi kosztami, przez co bywa dostępna dla znacznej części zainteresowanych. LPG stanowi tu maksymalnie trzydzieści procent mieszanki paliwowej – silnik nie doświadcza zatem istotnych modyfikacji.

Źródło: http://elpigaz.com/pl/instalacje-lpg-do-diesla/